Blogger Template by Blogcrowds

 
   

Monday, November 22, 2010

Bintang Pecah 21

Disalin dari: http://aminzainul.blogspot.com/2010/11/bintang-pecah-21.html

Pada logo persatuan, samada Cekak Malaysia mahupun Cekak Hanafi, terdapat 'Bintang Pecah 21' dikeliling logo tersebut yang memberi makna tersuratnya adalah jumlah buah-buah matapelajaran Silat Cekak. Makna tersiratnya pula, seperti yang diperjelaskan oleh Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad bermaksud:- Walaupun Silat Cekak ini berpecah kepada 21, yang TERPAKAI (asli) hanyalah SATU. Untuk mengenali yang ASLI tersebut, lihatlah pada kebenaran SANAD GURUNYA (salasilah perguruan)..

Semenjak zaman Panglima Ismail sehinggalah YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi, tidak pernah sama sekali GURU Silat Cekak ini dilantik melalui satu badan lain yang kononnya sebagai pendokong silat ini kerana GURU Silat Cekak ini dilantik melalui cara dan tradisinya tersendiri (rujuk rencana perihal Mandat). Buka sejarah, baca dan faham apa yang cuba disampaikan oleh Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi.

Kekecohan Silat Cekak ini bukan hanya berlaku sekarang, tetapi telah beberapa kali berlaku di zaman Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi malah beliau sendiri pernah difitnah berzina dengan isteri anak muridnya sebanyak 41 kali, sehinggakan beliau turut dilokap atas pelbagai fitnah semata-mata kerana adanya golongan MUNAFIK didalam Silat Cekak.

Tidak kiralah, empat, lima mahupun 100 individu yang pernah belajar dengan Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi menjadi Guru Silat Cekak sekarang, yang TERPAKAI hanyalah SATU. Jika mereka bertanya YM Tuan Sheikh ini Pewaris apa? Jawablah dengan LIDAH yang fasih dan HATI yang YAKIN serta penuh KETEGASAN bahawa YM Sheikh Haji Md Radzi B Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi adalah PEWARIS AGUNG YANG HAKIKI SILAT CEKAK USTAZ HANAFI. 

No comments:

Free MP3s